De pedagogische tik is aan een revival bezig en dat is bij Studio 100 niet in dovemansoren gevallen. Het is algemeen bekend dat ook voor hen dit coronajaar een financiële tegenvaller was, maar de actualiteit zorgt mogelijk voor een broodnodige boost. We spraken met Johan Marysael, verantwoordelijke van de dienst merchandising.
“We voelden meteen dat we snel op de kar moesten springen en kwamen na een korte brainstorm met een kindvriendelijk product op de proppen: de kletskous. Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat we onze overstock aan kousen opvullen, dichtnaaien en verkopen.”, aldus Johan.
De vulling van de kousen is variabel: van piepschuim tot knikkers. Op die manier ben je als ouder vrij om zelf het gewicht van de strafmaat te bepalen. Je kan verschillende vergrijpen aan de vertrouwde figuurtjes toewijzen. Johan verheldert dit aan onze redactie met een aantal voorbeeldjes: “Niet opgeruimd? Kletskous van Kabouter Lui. Bordje niet leeg? Kletskous van Berend Brokkenpap. Enfin, je snapt wel wat ik bedoel.”
Het personeel van Plopsaland heeft ondertussen de handen vol, want de bestellingen stromen binnen. De Kletskous wordt gepromoot met ‘Kindjes slaan is toegestaan’, de laatste single van K3 mét Klaasje, die er in de bijhorende clip overigens flink van langs krijgt.
Wees de eerste om reactie te geven