Belangrijke verandering uit de hoek van Youtube, de website waar men tussen reclameboodschappen door soms eens een video kan bekijken. Je kan namelijk binnenkort enkel nog zien hoeveel likes een video heeft; de dislikes worden verborgen.
CEO van Youtube Susan Wojcicki is blij met de aanpassing. Ze gelooft dat de videoproducerende bedrijven nu pas écht zichzelf kunnen zijn, zonder angst voor negatieve feedback.
“We hadden van Apple gehoord dat ze zich heel verdrietig voelden bij het zien van alle dislikes op hun laatste video. (Daarin werd de prijs onthuld van een klein plastieken adaptertje, zo’n 970€, red.) We willen bij Youtube vooral zorgen voor de blije momenten voor onze miljardenfirma’s, dus al die negativiteit van de kijkers moest er dringend uit. Van klagen wordt niemand beter.”
Ook Tom Van Grieken van Vlaams Belang reageert verheugd. “Filmpjes waarin ik bier en leugens schonk aan naïeve jongeren hadden vroeger ongeveer vijfduizend dislikes en honderd likes. Vanaf morgen zijn dat honderd likes en nul dislikes! Nu gaan jongeren nogal eens écht denken dat niemand mij ongelijk geeft! Pintje, mannen? (Lacht)”
Wees de eerste om reactie te geven