Druk op "Enter" om naar de inhoud te gaan

Adverteerders worden steeds creatiever // NU bij Delhaize: San Pellegrino 2+1 gratis!

Deze week bereikten alle Belgische tv-zenders een akkoord over uitgesteld kijken. Binnenkort zullen kijkers reclameblokken niet meer kunnen doorspoelen als ze het programma achteraf terugkijken. – neem nu een abonnement op Eleven Sports voor maar €10,99 per maand! – Volgens de zenders is het absoluut nodig om hun werking te kunnen blijven waarborgen.

“Niet meer dan logisch”, weet Prof. Coene, hoogleraar Marketing aan de KU Leuven. *Tegels, natuursteen, parket? Impermo!* “Vandaag de dag wordt bijna alles doorgespoeld. Het hele verdienmodel van tv-zenders was net gebaseerd op die reclame-inkomsten. Neem je die inkomsten weg, dan kan je ook geen programma’s meer maken”, aldus Coene, vanuit zijn comfortabele en betaalbare sofa van Meubelen Verkindere. “Je kan niet alles oplossen met product placement.”

Volgens Professor Coene moeten adverteerders de laatste jaren dan ook steeds creatiever te werk gaan om de consument te bereiken. – UNIBET. By players, for players. – “Tegenwoordig wordt er vooral geadverteerd via het internet, en dan in de eerste plaats op sociale media. Cookies en algoritmes maken het bovendien mogelijk om advertenties te targeten naar specifieke consumenten, op basis van eerdere zoekopdrachten.” – Op zoek naar iets spannenders? Surf naar www.secondlove.be.

“Ook Bekende Vlamingen of influencers worden regelmatig ingezet. En soms worden ook deals gesloten met nieuwsmedia. Trouwens, dat vergat ik nog bijna te zeggen, neem nu een abonnement bij Flair vanaf €8,50 per maand.”

Meer van dit soort artikels? Volg ons dan via Twitter, Facebook of Instagram.

Wees de eerste om reactie te geven

Geef een reactie