Gisteren bleek dat van alle Europese partijen de Vlaamse het meeste adverteren op Facebook en Instagram. Ook als je kijkt naar individuele politici, domineert ons land de Europese top tien. N-VA-voorzitter Bart De Wever staat bijvoorbeeld op 1, PVDA-kopstuk Peter Mertens op 3.
“Een schande!”, reageerde Joachim Coens gisteren in Terzake. “Ik had vóór vandaag nog nooit van Facebook gehoord. Ik ben meteen naar de bibliotheek geweest om daar een computer te gebruiken en eens naar die website te kijken, en jawel: ik kreeg onmiddellijk een advertentie van Bart De Wever. Een beschamend gebruik van partijfinanciering. Er zijn ethischer manieren om te adverteren dan Belgisch belastinggeld te geven aan een multinational, zoals het sponsoren van de bingo van woonzorgcentrum het Paradijske, of een rubriek in Kerk & Leven.”
De Wever wuift de kritiek weg. “Wat wij doen met ons geld, dat zijn onze zaken. Zie het als een investering. Sommigen kiezen voor goed beleid om herverkozen te worden, wij kiezen voor advertenties op sociale media. Ik zie niet wat daar mis mee is. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.”
Wees de eerste om reactie te geven