Druk op "Enter" om naar de inhoud te gaan

Had Jérémy Doku zich moeten laten steriliseren? Onze analist nuanceert

Dat Jérémy Doku het WK tijdelijk wil verlaten om de geboorte van zijn eerste kind mee te maken, is voor velen onbegrijpelijk. Critici vinden dat de winger zich had moeten laten steriliseren. Maar is dat wel zo’n goed idee? Onze Rode Duivels-watcher reageert.

“De roep om sterilisatie is ergens logisch”, begint Rudy Vandewiele, in een ver verleden linksback bij de U15 van KFC Eeklo. “Van een profvoetballer mag je toch verwachten dat hij zich niet laat afleiden door randzaken, zoals het opbouwen van menselijke relaties.”

Toch maakt Vandewiele een belangrijke kanttekening. “Voetballers met een kinderwens zorgen vaak beter voor hun carrière. Het is dus zeer belangrijk om vooraf zaad in te vriezen.”

“En er zijn uiteraard ook alternatieven. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om meer een achtergrondrol in te nemen. De papa uithangen kan altijd nog na je carrière, als niemand nog weet wie je bent.”

Tot slot benadrukt Vandewiele het belang van goede contractonderhandelingen. “Een sterilisatieclausule in het contract met de voetbalbond had veel miserie kunnen voorkomen.”

Meer van dit soort artikels? Volg ons dan via Twitter, Facebook of Instagram.

Wees de eerste om reactie te geven

Geef een reactie