Een ludieke actie van winkelketen Lidl: zij verkopen vanaf vandaag in al hun filialen een toiletrol waarop de volledige Belgische Grondwet bedrukt staat.
“In tijden van pandemie mag men al eens zijn gat vegen aan de Grondwet!” vertelt de woordvoerder van de winkelketen. “Vooral de vrijheid van vergadering en vereniging, en de principiële gelijkheid der Belgen zijn bijzonder zachte velletjes.”
De Commissie Binnenlandse Zaken kan er de humor wel van in zien. “Wij zaten de afgelopen weken een beetje verveeld met de Grondwet. We hebben ze gebruikt als vodje, we hebben er eens papieren vliegtuigjes van gevouwen, maar verder wisten we ook niet goed wat we ermee moesten. Het is fijn om te zien dat er nu eindelijk een nut voor gevonden is!”
Lidl laat weten dat ze dit idee later willen uitbreiden naar internationale wetteksten. De Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens en het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie staan als volgende op de lijst. Volgens bronnen zou er van deze twee versies elks alvast 35.000 rollen zijn aangekocht door het partijhoofdkwartier van Vlaams Belang.
Wees de eerste om reactie te geven