Met veel enthousiasme lanceerde de Alzheimer Liga vanochtend haar jaarlijkse campagne, die dit jaar in het teken staat van vergeten groenten. “Normaal gingen we deze campagne vorig jaar al lanceren, maar dat hebben we toen even over het hoofd gezien,” aldus woordvoerder Bernlef De Vries.
De inwoners van rusthuis De Stille Vrede tonen zich alvast een enthousiast proefpubliek. “Wie ben jij? Waar zijn mijn pantoffels? Hoezo, ik heb al gegeten?” joelen de krasse oudjes, terwijl De Vries met een pastinaak en wat schorseneren staat te zwaaien. “Mensen onderschatten echt wat een aardpeer kan doen voor een mens”, stelt De Vries nog.
Met de campagne wil de Alzheimer Liga de aandacht vestigen op hoe vanzelfsprekend we in het dagelijkse leven omgaan met onze herinneringen, en hoe kwetsbaar die eigenlijk zijn. “Daarom hebben we ook één specifieke groente gekozen als posterbeeld van onze campagne: de … verdorie, ik kom er nu efkes niet meer op. Allé kom, dinges daar. Miljaar hé.”
Wees de eerste om reactie te geven